HÆNGENDE ØVRE ØJENLÅG

Tunge, hængende øjenlåg er en af de hyppigste årsager til plastikkirurgisk / kosmetisk operation.
Aldersforandringer er tydelige omkring øjne, hvor huden bliver løs, rynket og begynder at hænge. Dette kan give en person en konstant træt udseende.

Ved en øjenlågsoperation fjernes det overskydende hud og evt. fedt, så de hængende øjenlåg forsvinder.

RESULTATER

– Mere selvtillid og selvværd
– Undgå at se træt ud
– Et mere ungdommeligt udseende
– Bedre udsyn i sværere tilfælde med fysiske mén
Det endelige resultat ses nogle måneder efter operationen

HVEM KAN BLIVE OPERERET

De fleste kan blive opereret for aldersforandringer omkring øjnene – det kræver dog at man har været til forundersøgelse ved speciallægen som i samråd med dig skræddersyer den bedst egnede operation.

FORUNDERSØGELSE

Meningen med forundersøgelse er, at oplyse og gøre dig forberedt til en operation.

Speciallægen vil i forhold til dine ønsker og behov rådgive og i samråd med dig skræddersy den bedst egnede operation.

Du vil få information om hvilke forholdsregler du skal tage før og efter en operation. Du vil få oplyst hvilke bivirkninger og komplikationer der kan opstå i forbindelse med en operation.

Inden man kommer til forundersøgelse, er det en god ide at have læst foldere og information på hjemmesiden og have noteret evt. spørgsmål man skal stille speciallægen. Det en god idé at tage en ven eller pårørende med til forundersøgelsen.

Ligeledes er det en god ide at medbringe sin medicin eller medicinliste inklusiv evt. naturmedicin, da lægen vil spørge ind til dette.

Det er et krav fra Sundhedsstyrelsen at der efter forundersøgelse skal være en betænkningstid på mindst 7 dage inden en evt. operation.

OPERATIONEN

Øjenlågs- og øjenbrynsoperationer varer ca. 1-1,5 time og foregår i lokal bedøvelse. Den overskydende hud og evt. fedt fjernes. Huden sys med en fin tråd som efter ca. 1 uge fjernes ved en kontroltid.

Området omkring øjnene har god blodforsyning, hvorfor man vil være hævet og huden vil være misfarvet i ugerne efter operationen.

Inden man skal opereres er det et krav, at man har været til forundersøgelse ved en speciallæge.

EFTER OPERATIONEN

For at mindske hævelse og forebygge blødning, skal man efter operation sidde med isposer på øjnene.

De første døgn anbefales det at sidde med isposer på et stykke viskestykke eller håndklæde ca. 20 min ad gangen hver 3-4 time.

For at forebygge blødning er det vigtigt at
– Have hovedet oppe og benene nede
– Undgå motion og større fysisk aktivitet
– Undgå varme (fx Sauna)
– Undgå alkohol
– Undgå blodfortyndende medicin eller kosttilskud

MULIGE KOMPLIKATIONER

Hyppigt forekommende komplikationer
– Kløe/irritation/tåreflåd (midlertidigt)
– Hævelse og misfarvning omkring øjnene
– Lidt siveblødning fra sår

Sjældent forekommende komplikationer
– Tørre øjne
– Sløret syn/dobbeltsyn
– Infektion
– Abnorm øjenlågsstilling
– Åbent sår
– Større blødning
– Synligt arvæv
– Lukke defekt af øjne

Lad os høre dine forventninger til behandlingen med hængende øjenlåg

Behandlingen begynder altid med en forundersøgelse hos vores speciallæge. Det er vigtigt, at vi kender dine forventninger og præferencer så vi kan rådgive dig bedst muligt. Det er vigtigt at øjnene tilses af lægen, før behandlingen går igang.

Hos REFINE er speciallægerne særligt uddannede i øjenkirurgi og øjenlågsoperationer, så du kan være helt tryg ved den faglige anbefaling og behandling.

Har du spørgsmål til hængende øjenlåg, øjenlågskirurgi og operationer eller ønsker du at booke en gratis tid til konsultation, så kontakt os endelig. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.

Gratis forundersøgelse

Behandlingen begynder altid med en forundersøgelse hos vores speciallæge.

Klik her for at booke en tid

Bliv ringet op

FÅ EN GRATIS FORUNDERSØGELSE

BESTIL TID HER

You have Successfully Subscribed!